Označení plavební dráhy na vodě – menší toky a vodní plochy Platí pro velká plavidla. Menší sportovní lodě mohou plout mimo plavební dráhu, pokud tím není ohrožena jejich bezpečnost. |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_01.jpg) ![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_03.jpg) | levá strana |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_02.jpg) ![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_04.jpg)
| pravá strana |
Označení plavební dráhy na břehu.
|
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_05.jpg)
| plavební dráha při levém břehu |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_06.jpg)
| plavební dráha při pravém břehu |
Přechod plavební dráhy od jednoho břehu k druhému.
|
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_07.jpg)
| levý břeh – od levého k pravému |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_08.jpg)
| pravý břeh – od pravého k levému |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_11.jpg) | výjezd z jezera, překážka pod vodou |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_12.jpg) | rozdělení plavební dráhy |
Signální bóje a značky – větší toky a vodní plochy
|
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_09.jpg)
| levá strana – pravá strana |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_10.jpg) | plavební dráha při levém břehu – při pravém břehu |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_13.jpg) | začátek a konec směru plavební dráhy při přechodu od jednoho břehu k druhému. |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_14.jpg) | nebezpečná místa, zvýšená pozornost |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_15.jpg)
| Zaplavené hráze (při vysoké vodě) |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_16.jpg) | zákaz proplouvání |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_17.jpg) | plavba zastavena na delší dobu |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_18.jpg)
| osa plavební dráhy na velkých vodních plochách |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_19.jpg) | uzavřené mostní pole |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_20.jpg) | povolené místo k proplutí |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_21.jpg) | uzavřené vodní plochy (koupání zakázáno) |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_22.jpg)
| proplutí povoleno |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_23.jpg) | doporučení plout v určeném prostoru |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_24.jpg) | proplouvání v protisměru zakázáno |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_25.jpg) | proplouvání v obou směrech |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_26.jpg) | prostor pro vodní lyžování vodní lyžování – vplout ostatním plavidlům zakázáno |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_27.jpg) | červená – levobok zelená – pravobok |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_28.jpg) | plavební dráha volná – černobílá vlajka uzavřená – červená vlajka |
Světelná signalizace na plavebních komorách
|
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_30.jpg) | vplutí není dovoleno |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_31.jpg) | připravit se na vplutí do komory |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_32.jpg) | vplutí do komory povoleno |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_33.jpg) | komora je uzavřena na delší dobu |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_34.jpg) | pohyblivý most vplutí zakázáno, zastavit u značky |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_35.jpg) | pohyblivý most připravit se k vyplutí |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_36.jpg) | pohyblivý most proplutí dovoleno |
Ostatní signalizace a značky
|
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_37.jpg)
| práce pod vodou plout minimálně 50m od značek, snížit rychlost plavby |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_38.jpg)
| vodní kotvy a jejich označení |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_39.jpg) | Příkaz směřovat ke straně plavební dráhy a držet se jí. Označení konce příkazu. |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_40.jpg) | zákaz potkávání, plavidlo plující po proudu má přednost |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_41.jpg)
| příkaz dát zvukový signál |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_66.jpg) | zákaz kotvení |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_67.jpg) | zákaz předjíždění |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_42.jpg) | zákaz stání |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_43.jpg) | zákaz uvazování plavidel ke břehu |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_44.jpg) | obrat zakázán |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_45.jpg) | zákaz vytváření vln |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_46.jpg) | příkaz směru |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_47.jpg) | příkaz plout na straně plavební dráhy, která je po levoboku |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_48.jpg) | příkaz plout na straně plavební dráhy, která je po pravoboku |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_49.jpg) | příkaz přejít na stranu plavební dráhy, která je po levoboku |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_50.jpg) | nepřekračovat rychlost, která je uvedena na značce |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_51.jpg) | omezená hloubka |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_52.jpg) | šířka plavební dráhy |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_53.jpg) | omezená plavba, nutno se předem seznámit s poměry |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_54.jpg) | vzdálenost plavební dráhy od břehu |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_55.jpg) | zákaz vplout na hlavní vodní cestu z menšího přítoku |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_56.jpg) | zachovávat zvláštní pozornost |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_57.jpg) | omezení průjezdní výšky |
Informativní značky |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_59.jpg) | jez |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_58.jpg) | plout ve směru šipky |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_60.jpg) | doporučené místo k obratu |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_61.jpg) | konec úseku omezené plavby |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_62.jpg) | křižování s elektrickým vedením |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_63.jpg) | přívoz |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_64.jpg) | kotvení povoleno |
![alt](http://www.mo-na-ko.net/images2/Zn_65.jpg) | tábořiště |
Diskuse uzavřena.