Seakajakové sympozium na Pastvinách

Předpověď počasí na víkendové setkání seakajakářů na Pastvinách slibovala pravé seakajakové počasí: teplota kolem 10 °C a déšť. Vzhledem ke vzdálenosti a jízdě s 3letým synem jsme vyrazili už ve čtvrtek po obědě. Celou cestu lilo jako z konve a člověk v duchu pořád slyšel komentář babiček, že je to o zdraví spát s dítětem ve stanu v takovém počasí. V Žamberku se vyjasnilo, jako mávnutím proutku déšť ustal a my tak mohli v klidu postavit stan v liduprázdém kempu.

Poprvé v kajaku

Dokonce jsme stihli  dát  na vodu zbrusu nový skin-on-frame kajak pro Janíka. Potvrdili jsme si tak předpoklad, že pro tříleté dítě je opravdu dost nestabilní a bude potřeba vyrobit ještě boční plováky.

Ráno nás probudilo bušení deště do stanové plachty. Pádlování si tedy necháme na sobotu s ostatními a vyrážíme do vojenského muzea v Králíkách a nedalekého bunkru. V poledne nám volá Stanďoch s Dušanem, dorazili také do kempu a chystají se na projížďku. Neprší, hodně fouká, vracíme se k jezeru a  všichni společně vyrážíme na vodu. Ani nedopádlujeme k mostu přes přehradu, když kolébání kajaku Janíka uspí (sedí mi na klíně). Sesunul se částečně do kokpitu a tlačí mi na pedály od kormidla. Musím se vrátit. Celé odpoledne netrpělivě vyhlížíme k bráně kempu. Kolik lidí to asi vzdá. Janík se co chvíli ptá, kdy už přijede Amálka. Kupodivu si pamatuje, jak spolu vloni pískali na píšťalku.  Nakonec dorazilo 56 spřízněných seakajakových duší, večer se pekly špekáčky na ohni a vyprávělo se.

Sobotní ráno začalo tradičně v 10. h nástupem. Tentokrát bohužel ne u vody, neboť tam probíhaly závody hasičů. Stanďoch s Dušanem pro nás letos připravili navigační soutěž. IMG_3677Rozdělili jsme se do malých skupin, dostali jsme mapu a souřadnice 6 bodů na přehradě. Pomocí GPS a mapy jsme na každém z 6 míst nalezli schránku obsahující část finálních souřadnic. Sotva jsme vlezli do kajaku, začalo pršet a nepřestalo až do rána. I přesto všechny teamy propádlovaly celou přehradu a po cca 3 hodinách se sešly v restauraci Na hrázi, kam nás dovedly finální souřadnice.

8651_10201073483312159_579450217_n

942566_10201073483472163_648514666_n

Po příjemném občerstvení v milé hospůdce a splnění posledního úkolu, dokončení eskymácké říkanky napsané na norsaqu Grónského klubu, na nás čekalo překvapení dne – návštěva nedaleké hráze. Večer jsme se všichni naskládali do hospůdky v kempu. Promítaly se fotky z výprav do Orknejí a No Frost. Nechyběla bohatá tombola. A zpívalo se do rána.

1005138_10201073482232132_828657442_n

V neděli někoho vytáhlo ze stanu sluníčko, jiného telefonát o stoupající hladině řek v místě bydliště. Ráno proto odjeli téměř všichni Jihočeši, v Budějkách už byl 3. povodňový stupeň. Většina ostatních využila příjemného slunečného počasí a vyrazila na projížďku nebo zkoušela záchranu. Bohužel pohoda navozená počasím rychle zmizela, neboť se k nám dostávaly nepříznivé zprávy o povodních.

Bylo to moc prima. Velké poděkování patří Hg sportu za zorganizování již 8. ročníku setkání. Hg sportu zároveň přeji hodně sil při odstraňování škod z povodní, neboť oni jsou bohužel jedni z nejpostiženějších.

Všechny (a další) fotky jsou tady.